Great Barrier Reef Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jessey Rolf - WaarBenJij.nu Great Barrier Reef Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jessey Rolf - WaarBenJij.nu

Great Barrier Reef Cairns

Door: Jessey

Blijf op de hoogte en volg Jessey

18 Juli 2014 | Australië, Cairns

Toen ik in Cairns was, heb ik een dagtour Great barrier reef gedaan.'s ochtends vroeg met de boot mee, ik voelde mijn maag wel wat rommelen, maar gelukkig niet helemaal zeeziek geworden. Ik had 1 van de kleinere tours geboekt, en dat waren 70 passagiers! De meeste boten vervoerden zo'n 140. Big business het Great barrier reef. Na ongeveer 1,5 uur varen waren we bij 1 van de buitenste riffen aangekomen. De binnenste riffen die dus dichterbij land liggen zijn al beschadigd jammer genoeg. Deze buitenste riffen (nog) niet. We lagen vlakbij het helicopter platform. We kregen instructies over het snorkelen en bijbehorende gebaren. Daarna kregen we een wetsuit aan, en konden we aan de rand van de boot gaan zitten om de flippers en bril op te doen. Hoppa, erin! Net zoals bij de Whitsundays kreeg ik elke keer water in mijn luchtpijp, omdat de golven best hoog waren. Al met al een uur gesnorkeld, en hele mooie dingen gezien. Na de lunch gingen we weer het water in. Dit keer ging het beter met snorkelen en kon ik de prachtige dingen in het water zien. Ik heb zoveel verschillende soorten en kleuren vissen gezien! Het koraal was ook ontzettend mooi. Ik heb zelfs een kleine reef haai gezien! Ik zwom mee met de gids en die legde uit wat er onder onze neuzen gebeurde en wat voor vissen we zagen.Na anderhalf uur gingen we het water uit en terig op de boot. Gelukkig zaten we op het dek en konden we weer opdrogen. Dit comfortabele ritje veranderde al gauw in een wildwaterrafting. Jeetje mina wat wat de oceaan wild. Het leek wel alsof we in een achtbaan zaten zo hard ging de boot op en neer en van links naar rechts. Een aantal heldhaftige types gingen toch naar beneden, en dit ging bijna rollend. Ik was bang overboord te slaan, dus heb de hele rit buiten uit moeten zitten. Pfffff zeiknat en helemaal onder het zout eindelijk in de haven aangekomen. Wat een avontuur!

  • 25 Juli 2014 - 14:54

    Elly Vermeulen:

    Hoi Jessey
    We waren een poosje terug bij Hetty en daar waren je ouders ook.
    Die vertelde dat je we op internet konden kijken wat je allemaal ziet daar.
    Schitterende foto's joh. En leuk om zo te volgen wat je aan het doen bent.
    Heel veel plezier verder.
    Groetjes van Johan en Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Backpacken door Australie, Nieuw-Zeeland en Bali

Recente Reisverslagen:

14 September 2014

Welcome to Bali

01 September 2014

Melbourne

17 Augustus 2014

Oamaru pinguïns

15 Augustus 2014

Whale watchingKaikoura

12 Augustus 2014

Queenstown, Milford Sound , Dunedin
Jessey

Actief sinds 18 Juli 2014
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 2731

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 11 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: