Queenstown, Milford Sound , Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jessey Rolf - WaarBenJij.nu Queenstown, Milford Sound , Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jessey Rolf - WaarBenJij.nu

Queenstown, Milford Sound , Dunedin

Blijf op de hoogte en volg Jessey

12 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Queenstown & Milford Sound

Samen zijn Irene en ik meegegaan met de Milford Sound tour vanuit Queenstown. Om half 8 's ochtends werd ik opgehaald, Irene was ergens anders opgepikt en had een plek recht achter de chauffeur weten te bemachtigen. We hadden dus prachtig zicht. We reden langs The Remarkebles ( beroemd gebergte)Het was zó fantastisch mooi, de met sneeuw bedekte bergen hadden een vurig rode gloed door de opkomende zon. Het ene fantastische uitzicht werd gevolgd door de andere.

Helaas begon het vlak daarna te regenen.
Het was een rit van 3 uur naar Milford Sound, met een koffiestop hier en een fotostop daar was dat prima te doen.

De chauffeur/tourguide was een niet erg opwindende man met saai commentaar. Irene en ik hadden hierdoor de grootste lol, en brachten de sfeer er aardig in. Vooral ik was lekker op dreef. Bij 1 van de foto stops bij het mirror lake sprak de chauffeur ons aan dat 1 van ons wel erg luidruchtig was, oeps, dat was ik hahahaha. Dit resulteerde natuurlijk in nog meer lol eenmaal terug in de bus, proberen om niet te lachen failed completely. Het voelde als een schoolreisje met een strenge meester.

Bij een aantal fotostops bleven we in de bus zitten omdat het zo regende. Ook bij deze stop weigerde we naar buiten te gaan. Totdat....... ik de Kea op de parkeerplaats zag zitten. Een Kea is 1 van de weinige alpenpapegaaien (status bedreigd) Omdat dit natuurlijk een kans is die je hoogstwaarschijnlijk maar 1 keer krijgt, sprong ik natuurlijk de bus uit, gevolgd door Irene haha. Wat een prachtig dier was dit, ontzettend groot en een zeer scherpe snavel. Snel een paar kiekjes gemaakt en hoppa weer de bus in. Uiteindelijk kwamen we aan in Milford Sound. We kregen onze boarding passes, en moesten 10 minuten wachten voordat we de boot op konden. Eenmaal in de boot hadden we een plekje bij het raam. Helaas was er weinig te zien door de regen. De cruise duurde ongeveer een uurtje. Normaal gesproken ziet men dolfijnen, zeeleeuwen en albatrossen tijdens de tour. Wij dus niet helaas. Wel heel veel watervallen. We gingen onder de grootste door, dat was wel erg spectaculair, met de auto door de wasstraat maar dan een extremere versie.

Het hostel waarin ik verbleef was midden in het centrum, maar niet leuk. Er was bijna geen ruimte om te zitten en het voelde erg klein aan. Ook had ik natuurlijk weer een snurker in de kamer. Ik was blij dat ik er na drie dagen weg kon.

Ik ben nu in Te Anau en heb gisteren de glow worm tour gedaan. Met een boot gingen we Lake Te Anau op en naar de grotten. Eenmaal daar kregen we wat info en gingen we de grot in. We moesten aardig laag bukken en bijna kruipen haha. Maar het was heel mooi binnen. Ook erg luidruchtig door het water wat er door heen stroomt. We liepen omhoog, en daar was een waterval, heel mooi. De gids vertelde een aantal dingen, maar de combinatie van het geluid van een waterval met een nieuw zeelands accent, kon ik er niks van maken. Aangezien ik al een paar keer in Australie over mijn eigen voeten ben gevallen was ik erg voorzichtig op de glibberige ondergrond. We waren nu al een eindje de grot in en ik botste bijna tegen andere aan, want het was aarddonker. Het bleek dat we waren aangekomen bij het bootje. Vraag me niet hoe het kan, maar er was dus water bovenin de grot. Wij met z'n allen het bootje in gestapt met het schijnsel van een zaklantaarn. De gids sprong er als laatst in, en gaf de boot een zet in de goede richting. Inmiddels was de zaklantaarn uit en was het donker. Jahoor, daar waren ze, fel lichtgevende stippen. Ze zaten overal, het was net de Efteling maar dan in het echt. Iedereen was stil en we zaten allemaal te kijken. Toen we weer veilig uit de grot waren kregen we nog een korte presentatie over de larven, want het zijn helemaal geen wormen, maar glowlarves klinkt natuurlijk niet aantrekkelijk. Daarna gingen we weer terug met de boot. Weer een bijzondere ervaring.

Ik ben nu in Dunedin. Ik wou in eerste instantie een tour doen om pinguïns, albatrossen en zeeleeuwen te zien. Totdat ik de prijs zag, 95$ voor een halve dag. Toen heb ik uitgevogeld dat er in Oamaru ( richting het noorden) een pinguïn kolonie is en in Kaikoura een zeeleeuwen kolonie. Helemaal gratis te zien. Zo zie je maar weer, met wat onderzoek kom je een heel eind. Volgende stop Oamaru!

  • 12 Augustus 2014 - 12:43

    Alban Rolf:

    gaaf jess!
    dikke kus
    alban

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Mijn eerste reis

Backpacken door Australie, Nieuw-Zeeland en Bali

Recente Reisverslagen:

14 September 2014

Welcome to Bali

01 September 2014

Melbourne

17 Augustus 2014

Oamaru pinguïns

15 Augustus 2014

Whale watchingKaikoura

12 Augustus 2014

Queenstown, Milford Sound , Dunedin
Jessey

Actief sinds 18 Juli 2014
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 2729

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 11 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: