Zuider eiland - Reisverslag uit Queenstown, Zuid-Afrika van Jessey Rolf - WaarBenJij.nu Zuider eiland - Reisverslag uit Queenstown, Zuid-Afrika van Jessey Rolf - WaarBenJij.nu

Zuider eiland

Blijf op de hoogte en volg Jessey

04 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Queenstown

Na Nelson ben ik naar Greymouth gegaan, ook een plaats aan de westkust, richting het Zuiden. Jammer genoeg was er de twee dagen dat ik er was alleen maar regen. Ik heb wel Brenda leren kennen, een vrouw uit Singapore, dat was erg gezellig.

Na Greymouth ben ik naar Franz Josef afgereisd. Daar is de beroemde Franz-Josef gletsjer. Het was een lange rit, zo'n 6 uur. Het was Irene's laatste dag in Franz-Josef dus we hebben nog even bijgekletst. Het is wel heel grappig dat we elkaar elke keer treffen. Tja dat krijg je als je ongeveer dezelfde route reist! Jammer genoeg was de volgende dag nog erger qua weer. De hele dag stortregen en onweer. Daardoor jammer genoeg de gletsjer niet kunnen zien.

Na Franz-Josef ben ik met de bus naar Queenstown gegaan. Weer een busrit van 8 uur. Dit keer lagen we voor op het tijdschema, en mochten we van de chauffeur foto stops maken. Erg bijzonder! Nieuw-Zeeland is goed te bereizen met het openbaar vervoer, maar het hebben van een eigen auto/camper is heel handig. Zo kun je stoppen waar je wilt en op plaatsen komen waar de bussen niet rijden.

De busreis was prachtig, ik waande me echt in Middle-Earth (lotr) en had het gevoel alsof er elk moment een hobbit voor de bus kon springen. Aan het eind van de dag kwam ik aan in Queenstown. Naar het hostel gelopen wat gelukkig erg dichtbij was. Die 18 kg is echt teveel op mijn rug om ver te lopen. Het hostel viel tegen, ondanks de goede recensies op internet. Het was erg klein en de kamer had geen raam en keek uit op een muur. Ik kwam de kamer binnen en er lag al iemand te slapen. Snurken dat hij deed! Ik zag de bui alweer hangen en ben naar de receptie gegaan en heb gevraagd of ze ruimte hadden in een kamer met alleen meiden. 'Nee sorry, daar doen we niet aan'. Normaal gesproken boek ik alleen female-dorms, vanwege de jongens die altijd snurken ;) Om mij op te vrolijken ging ik samen met Irene (ja die was er ook weer haha!) en haar roommate Catherine wat drinken. We zijn naar de fameuze Find bar geweest waar ze cocktails in theepotten schenken. Hoe bedenk je het!

  • 04 Augustus 2014 - 23:19

    Marian :

    Hoi Jessey wat leuk dat je steeds dat Duitse meisje tegen komt en dat jullie zo af en toe samen op kunnen trekken. En ook fijn om te horen dat de bus reizen nu niet meer zo vervelend dat je er zelf van geniet. En wat leuk van de dolfijnen die je gezien hebt dat is echt gaaf. Het is jammer dat het weer niet altijd mee werkt maar dat mag de pret niet drukken al is het jammer van die gletsjer. Maar er zijn al zo veel mooie dingen op je pad gekomen, en dat houd voorlopige nog niet op. Blijf maar lekker genieten en blijf ons maar verblijden met al die mooie foto, wat kan de natuur soms mooi en onstuimig zijn. Lieve groetjes Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Queenstown

Mijn eerste reis

Backpacken door Australie, Nieuw-Zeeland en Bali

Recente Reisverslagen:

14 September 2014

Welcome to Bali

01 September 2014

Melbourne

17 Augustus 2014

Oamaru pinguïns

15 Augustus 2014

Whale watchingKaikoura

12 Augustus 2014

Queenstown, Milford Sound , Dunedin
Jessey

Actief sinds 18 Juli 2014
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 2727

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 11 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: