Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jessey Rolf - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jessey Rolf - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jessey

20 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

1 Juli was mijn vlucht naar Auckland, New Zealand. Ik vloog via Sydney dus ik was de hele dag zoet met in totaal 6 uur vliegen. Omdat ik aankwam in de domestic terminal in Sydey moest ik met de bus naar de internationale teminal, omdat die een paar straten verder was, heel handig (not). Bijna mijn vlucht gemist, was nog net optijd!

Om half 10 s' avonds kwam in ik aan in Auckland, 2 uur later dan in Australia.Ik had gelukkig vooraf al een shuttle besteld, en die zette me netjes af bij mijn hostel. Ik had voor twee nachtjes een 1 persoonskamer! Ik moest even bijkomen van al dat reizen ha ha! Het was heerlijk om even een kamer voor mezelf te hebben.

Na twee dagen ben ik naar het YHA hostel in het centrum van Auckland gegaan. Erg aardige roommates ontmoet. Al met al ben ik een week in Auckland gebleven omdat ik de resterendeinentingen voor Bali moest halen. Toen ik in Auckland was, was er veel regen en het zag er allemaal erg grauw uit. Dat was jammer en ik was dan ook blij dat ik naar het Noorden ging. Ik ging met de bus naar Paihia (Bay of Islands) wat zo'n 4 uur duurde. Ik verbleef in een prachtig hostel met een vriendelijk echtpaar als eigenaar. Helaas raasde er net een storm in het noorden! Na drie dagen probeerde ik met de bus weer naar Auckland te reizen. Helaas pindakaas, de bus moest weer rechtsomkeer maken want alle wegen waren ondergelopen. Weer drie extra dagen in het hostel verbleven, wat op zich niet erg was ;) Hierna weer geprobeert met de bus weg te komen, het zag er hoopvol uit, totdat we allemaal mannetjes in oranje zagen. En ja hoor we moesten weer terug. De alternatieve route was te smal en gevaarlijk voor de bus. Gewone auto's mochten er wel door. Wij naar het kantoor van de busmaatschappij. Na een hoop gedoe regelde ze een kleine minivan, die ons over die omleiding kon brengen. Eenmaal voorbij deze omleiding werden we afgezet bij een verlaten hotel om daar op een andere grotere bus te wachten. Erg verwarrend allemaal. Ik had op het kantoor een Duits meisje leren kennen, dus gelukkig hadden we wat te kletsen wat het een stuk minder saai maakte. Na een uur gewacht te hebben, mochten we allemaal instappen in de tourbus en gingen we eindelijk naar Auckland! Al met al een busrit van 9 uur in totaal! De buschauffeur was gek, schampte tegen de vangrail aan en reed erg raar. Dat we helemaal vooraan zaten hielp ook niet echt ha ha!

Oorspronkelijk was het idee, om in 1 dag van Auckland naar Rotorua te reizen (richting het Zuiden). Maar er gingen die dag geen bussen meer, en ik was het ook behoorlijk zat. OPmdat ik natuurlijk geen hostel geboekt had, ging ik met het Duitse meisje mee naar haar hostel. Jezus mina, wat een bergen. Die nacht niet geslapen vanwege een snurker. De volgende ochtend naar het busstation en heb ik de bus naar Rotorua kunnen pakken!

Ik kwam om half twee s' middags aan, en het hostel lag praktisch aan de overkant van het busstation, heel fijn. Het hostel is prachtig. Overal is aan gedaccht; geen stapelbedden, een stopcontact bij je bed,haakjes,verwarming,gratis wifi etc. Ik ben hier inmiddels al 4 dagen en heb nog met drie verlengt.




  • 20 Juli 2014 - 13:55

    Esmeralda:

    Hoi Jessey,

    Wat een belevenissen met al die bussen. Bij jou regen, hier in tijden niks gezien.
    Veel plezier in New Zeeland!

    Groetjes Esmeralda

Tags: Auckland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Backpacken door Australie, Nieuw-Zeeland en Bali

Recente Reisverslagen:

14 September 2014

Welcome to Bali

01 September 2014

Melbourne

17 Augustus 2014

Oamaru pinguïns

15 Augustus 2014

Whale watchingKaikoura

12 Augustus 2014

Queenstown, Milford Sound , Dunedin
Jessey

Actief sinds 18 Juli 2014
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 2721

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 11 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: